ПОВІДОМЛЕННЯ
щодо оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту
Стратегії розвитку Девладівської сільської територіальної громади на період до 2027 року
Виконавчий комітет Девладівської сільської ради повідомляє про оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту документу державного планування, а саме Стратегії розвитку Девладівської сільської територіальної громади на період до 2027 року (далі - Заява).
Орган, що приймає рішення про затвердження документу державного планування – Девладівська сільська рада.
Процедура проведення громадського обговорення – шляхом надання письмових зауважень/пропозицій до Виконавчого комітету Девладівської сільської ради за адресою : вул. Привокзальна, 10, селище Девладове, Криворізький р-н, Дніпропетровська обл., 53132 або в електронному форматі на електронну пошту: info@devlad.otg.dp.gov.ua.
Початок громадського обговорення Заяви починається з 13 вересня 2023 року по 22 вересня 2023 року включно (10 календарних днів).
Письмові зауваження/пропозиції подаються: фізичними особами із зазначення прізвища, ім’я, по батькові та місця проживання, із особистим підписом; юридичні особи – із зазначенням найменування юридичної особи, місця знаходження, із підписом керівника. Анонімні зауваження/пропозиції не розглядаються. Громадські слухання – не проводяться.
Орган, від якого можна отримати інформацію та адреса, за якою можна ознайомитись із Заявою, – Виконавчий комітет Девладівської сільської ради; за адресою: вул. Привокзальна, 10, селище Девладове, Криворізький р-н, Дніпропетровська обл., 53132 та офіційний сайт http://devlad.otg.dp.gov.ua.
Орган до якого подаються зауваження/пропозиції, його поштова та електронна адреси та строк подання зауваження/пропозиції,– Виконавчий комітет Девладівської сільської ради; адреса: вул. Привокзальна, 10, селище Девладове, Криворізький р-н, Дніпропетровська обл., 53132; електронна пошта: info@devlad.otg.dp.gov.ua.
Строк подання зауваження/пропозиції становить 10 календарних днів тобто до 22 вересня 2023 року включно. Зауваження/пропозиції подані після встановленого строку не роглядаються.
Місцезаходження наявнї екологічної інформації, у тому числі пов’язанної зі здоров’ям населення, що стосується документу державного планування,– Виконавчий комітет Девладівської сільської ради; адреса: вул. Привокзальна, 10, селище Девладове, Криворізький р-н, Дніпропетровська обл., 53132; телефон: (05650)2-41-32, електронна пошта: info@devlad.otg.dp.gov.ua.
Необхідність проведення транскордонних консультацій щодо проекту Стратегії розвитку Девладівської сільської територіальної громади на період до 2027 року – відсутня.
Виконавчий комітет Девладівської сільської ради
Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу СЕО.docx
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Девладівської сільської територіальної громади на період до 2027 року та плану заходів із її реалізації на період до 2027 року
1. Замовник:
Девладівська сільська територіальна громада (вул. Привокзальна, 10, селище Девладове, Криворізький р-н, Дніпропетровська обл., 53132, тел./факс (05650) 2-41-32, e-mail: info@devlad.otg.dp.gov.ua,сайт:http://devlad.otg.dp.gov.ua).
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
Відповідно до п. 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документами державного планування є стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування.
Стратегія розвитку Девладівської сільської територіальної громади на період до 2027 року (далі - Стратегія) є документом державного планування місцевого рівня.
Метою Стратегії розвитку Девладівської сільської територіальної громади на період до 2027 року є забезпечення сталого розвитку територіальної громади, відновлення економічного зростання для забезпечення гідних умов життя та добробуту населення шляхом вирішення спільних проблем та реалізації спільних завдань щодо ефективного розвитку продуктивних сил громади, раціонального використання ресурсного потенціалу, створення комфортних умов життя населення, вдосконалення територіальної організації суспільства. Це досягається через спільну реалізацію інтересів влади, громади та бізнесу, а саме:
економічний розвиток території ;
підвищення соціальних стандартів життя населення;
розвиток людського потенціалу;
екологічну та енергетичну безпеку.
Стратегія – прогнозний та програмний документ соціально-економічного розвитку громади. В основі методики створення – вимоги Конституції України, законодавства України, насамперед, законів України «Про засади державної регіональної політики», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про стимулювання розвитку регіонів», «Про стратегічну екологічну оцінку», Державної стратегії регіонального розвитку на 2021–2027 роки, Стратегії регіонального розвитку Дніпропетровської області на період до 2027 року, затвердженої рішенням Дніпропетровської обласної ради від 07.08.2020 №624-24/VII. Плану реалізації Стратегії регіонального розвитку Дніпропетровської області на період до 2027 року на 2021 – 2023 роки, затвердженого рішенням Дніпропетровської обласної ради від 07.08.2020 №624-24/VII.
3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної ч. 2, 3 статті 3. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Стратегія охоплює основні види господарської діяльності: інвестиційну та містобудівну діяльність, регулювання земельних відносин, транспортне та дорожнє господарство, житлово-комунальне господарство, освіту, охорону здоров’я, культуру, фізичну культуру та спорт, екологічну та енергетичну безпеки.
За кожним напрямом Стратегії визначені заходи, серед яких можуть бути проєкти, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Виконання стратегічної екологічної оцінки (далі - СЕО) документа державного планування передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень, як на окремі компоненти навколишнього природного середовища так і на умови функціонування Девладівської територіальної громади, а також на життя і здоров’я населення.
4. Ймовірні наслідки
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
У ході здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
кліматичні фактори;
атмосферне повітря;
водні ресурси;
ґрунти;
стан фауни, флори, біорізноманіття.
б) для територій з природоохоронним статусом:
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки, варто оцінити ймовірні наслідки від діяльності, що пропонується відповідно до Стратегії для територій та об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон, територій та об'єктів, що мають особливу екологічну, наукову й естетичну цінність.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров`я населення:
Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
З метою розгляду альтернативних проєктних рішень та їх екологічних наслідків під час Стратегії передбачається розглянути;
Альтернатива 1.
«Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування;
Альтернатива 2.
«Максимально сприятливий сценарій» - опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку реалізації запропонованих заходів Стратегії.
Кінцевим продуктом аналізу виправданих альтернатив стане формування найбільш екологічного та економічно вигідного сценарію реалізації проекту даного документу державного планування. Оцінку ефективності вказаної альтернативи буде відображено у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля, статистична інформація, дані моніторингу стану довкілля, інша доступна інформація.
Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи: аналіз тенденцій, оцінка ймовірних наслідків відповідно до контрольного переліку, експертний аналіз. Також будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, опитування, коментування, обговорення тощо.
Основним критерієм під час СЕО є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.
Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень Стратегії загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування, що встановлені на місцевому та регіональному рівнях.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством України та нормативно-правовими актами.
Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура Звіту із стратегічної екологічної оцінки:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3–5 та 10–15 років відповідно, а за необхідності – 50–100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Відповідальна особа – Колісньова Лариса Вікторівна (тел.(096)8604180).
Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення Заяви, тобто – по 22 вересня 2023 року включно.
Виконавчий комітет Девладівської сільської ради.